Til stede: Kirsten A, Helle B M, Morten, Signe (facilitator), Bjarne, Knud Erik, Thomas R, Bente B-H, Jesper, Anders W, Palle, Aase
Afbud: Bodil, Karen R
Tid – ca. |
Emne |
referat |
|
19.00 |
1: Godkendelse af dagsorden og valg af referent til næste møde |
Formalia og komme til stede |
Dagsorden godkendt |
19.10 |
2: Rykke rundt på arbejds-ressourcer |
Forslag v/Anders W. Se bilag |
Anders underbyggede problemstillingen og anmodningen om, at nogle af de teams, der havde fået flere arbejdsressourcer hjalp, der hvor det kneb med at få opgaverne gjort. Hele landbruget har færre arbejdsressourcer end tildelt af hovedkredsen. 71 i stedet for 76. Indenfor landbruget er der alligevel teams, der har flere ressourcer end tildelt på koo-mødet i februar. Konsekvensen er, at vi står med nogle vitale opgaver, der ikke kan blive udført, hvis andre teams ikke får flere arbejdsressourcer. Det gælder bl.a. grønthøsterteamet, markgrønt og drivhusteamet. En del af problemet forsøger vi at løse internt i landbruget ved at anmode teams, der har flere ressourcer end tildelt, om at hjælpe de betrængte teams. Det gælder skovhaven (1½ i overskud), biodiversitet/frugthaven (½ i overskud), maskin/kompost (½ i overskud), Høns (½ i overskud). Hvis man har personlige ressourcer til det, kan man alligevel godt fortsætte i det ønskede teams, men så med interessetimer. Teams/personer bedes melde tilbage inden juni omkring hvor meget hjælp, de kan byde ind med. |
|
Frivillige til landbruget |
Woofers/frivillige. Se orientering på Podio |
De to første frivillige er startet. Freja bliver i to uger, Emma noget længere. En tredje, Pierre kommer fra 20 maj og frem til 9.juni |
19.20 |
3: Ekstra budget på 11.000 kr. til drivhuset |
Se vedlagt bilag om forklaring. OBS Læs også Kenneths forslag og Bentes svar på Podio |
På baggrund af diskussionen på Podio er det et væsentlig mindre beløb, der bliver bedt om. 3000,- kr + løbende forbrugsafgifter (el). |
19.35 |
4: Forslag til løsning af birum |
Se bilag fra Helle Bi |
Landbruget bakker også op om bestræbelserne på at få opfyldt bigruppens ønsker; |
19.55 |
5: Placering af boldbane |
Opfølgning fra sidst |
Der er ikke arbejdet videre med sagen siden sidst. Hverken Louise eller Kennet fra den nedsatte ad-hoc gruppe var til stede dette møde. |
20.00 |
Kort pause |
|
|
20.10 |
6: Budget og regnskab første kvartal |
Se udsendt materiale fra Knud Erik |
Dette er blot en oversigt over de løbende udgifter og indtægter, som de forskellige teams har indflydelse på. |
20.25 |
7: Nominering til hovedkredsen |
Anders og Bjarne (?) har taget deres tørn og har brug for afløsning. Husk at forberede dette. |
Beslutning: Nye hovedkredsmedlemmer udpeges på et møde for alle landbrugets teammedlemmer. Der kan indkaldes som sidst i forbindelse med et landbrugskoo, helst det næste i juni, men forinden skal vi ved personlige henvendelse finde frem til egnede personer, der også er villige til at påtage sig hvervet. |
21.00 |
8: Spørgsmål til statusberetnin-ger |
Herunder eventuelt nyt fra teams, der ikke har opdateret deres status. |
Ingen status fra markgrønt. Der er dannet selvorganiserende teams, nogen lidt en fortsættelse fra sidste år, rodfrugt, sellerier, jordbær, gulerødder og kål. Skemaer er lagt ud, men få har skrevet sig ind. Arbejdet er jo heller ikke rigtig kommet i gang endnu. |
|
10. Evt |
|
Landbrugets rolle i Permatopia bør snart diskuteres i et større fællesmøde. Også markgrønt og selvforsyning. Butikken vil køre mest på selvbetjening i den næste cirka måned, men i hver tilfald ikke længere, når jordbærsæsonen er over os. |
21.15 |
11. Evaluering og afslutning |
|
Tak til Signe for en behagelig styring og facilitering af mødet, og til Kirsten for det solide forarbejde, så det hele klappede. |